Autotronik
Charakteristika přípravy v oboru
Žáci se naučí diagnostikovat s použitím moderních přístrojů technický stav motorových vozidel, seřizovat, opravovat, provádět údržbu, servisní činnosti a zkoušky jejich agregátů, stanovovat potřebu a způsoby provedení oprav, plánovat potřebu náhradních dílů apod. Musí proto mít značné teoretické vědomosti, a to jak technické (dobře znát různé součásti vozidel, principy jejich funkce a možnosti závad, principy, funkci a použití diagnostických přístrojů), tak z oblasti ekonomiky a plánování automobilového opravárenství. V dílnách si osvojí základní řemeslné dovednosti: naučí se základům ručního zpracování kovů a nekovových materiálů, základům montážních prací a diagnostickým postupům, v laboratořích dovednosti měření technických veličin. Při všech činnostech se seznámí se zásadami bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a hygieny práce. Získají i návyk zvažovat při plánování, posuzování a vykonávání činností efektivitu vynaložených nákladů a možné vlivy svých rozhodnutí na životní prostředí.
Pro vzdělávání v tomto oboru jsou významné vyučovací předměty (vzdělávací oblasti) základní školy: Fyzika, Matematika, Anglický jazyk, Praktické činnosti.
Učivo uvedených předmětů je důležité pro tento obor a bude na střední škole rozvíjeno a prohlubováno.
Podmínky pro přijetí ke vzdělávání
- splnění povinné školní docházky nebo úspěšné ukončení základního vzdělávání
- splnění kritérií přijímacího řízení stanovených ředitelem školy pro příslušný školní rok
- dodání stanovené dokumentace uchazečem v souladu § 60 zákona 561/2004 v platném znění, a uzavření smlouvy o vzdělávání
- splnění podmínek zdravotní způsobilosti ve smyslu Nařízení vlády o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání /211/2010/ (k posouzení zdravotního stavu uchazeče je kompetentní příslušný registrovaný praktický lékař žáka s ohledem na požadavky oboru).
Praktická část vyučování
Vzhledem k tomu, že praktické vyučování probíhá u soukromých subjektů, škola nezajišťuje vyučování pro žáky se zdravotním postižením, tělesným, mentálním, zrakovým, sluchovým.
Organizace výuky:
Denní forma studia
Žáci docházejí denně na vyučování.
V 1.ročníku 1x za čtrnáct dnů probíhá praktické vyučování v rozsahu dvou dnů
Ve 2. a 3.ročníku týden teoretického vyučování střídá týden praktického vyučování
Ve 4. ročníku probíhá pouze teoretické vyučování
Uplatnění absolventů v oboru
Absolventi jsou kvalifikovaní techničtí pracovníci připravení především diagnostikovat a posuzovat technický stav silničních vozidel, stanovovat potřebu oprav silničních vozidel a jejich rozsah, seřizovat, ošetřovat, opravovat a provádět jízdní zkoušky opravených vozidel, volit způsob přezkoušení a předání vozidla, zjišťovat při pohovoru se zákazníky pravděpodobné závady vozidel a odhadovat předpokládanou cenu opravy, zpracovávat dokumentaci o přijetí vozidla do opravy a předávat opravená vozidla zákazníkům; mohou tedy pracovat jako technici, automechanici a řídící pracovníci v autoservisech, v dílnách dopravních, zemědělských a jiných firem, ale také např. ve stanicích technické kontroly, stanicích měření emisí, jako prodejci automobilní techniky apod. Mohou se také uplatnit ve výrobních závodech při montáži, seřizování a kontrole vyráběných vozidel či v organizaci uvedených činností. Absolventi mohou pokračovat ve studiu na vyšších odborných školách nebo vysokých školách, obvykle pokračují ve studiu v oborech automobilního, případně strojírenského či elektrotechnického zaměření, nebo i v oborech informatiky a výpočetní techniky.
Autotronik - přehled předmětů v jednotlivých ročnících:
39-41-L/01 AUTOTRONIK |
||||||
1.ročník |
2.ročník |
3.ročník |
4.ročník |
Celkem |
||
ČJL |
Český jazyk a lit. |
2 |
2 |
2 |
4 |
10 |
AJ |
Anglický jazyk |
2 |
2 |
2 |
4 |
10 |
ON |
Občanská nauka |
0 |
0 |
1 |
2 |
3 |
D |
Dějepis |
0 |
0 |
0 |
2 |
2 |
F |
Fyzika |
2 |
2 |
0 |
0 |
4 |
CHE |
Chemie |
0,5 |
0 |
0 |
0 |
0,5 |
ZEK |
Základy ekologie |
0,5 |
0 |
0 |
0 |
0,5 |
M |
Matematika |
3 |
2 |
2 |
3 |
10 |
TV |
Tělesná výchova |
2 |
2 |
2 |
2 |
8 |
IT |
Informační tech. |
1 |
1 |
1 |
1 |
4 |
EK |
Ekonomika |
0 |
0 |
0 |
3 |
3 |
MV |
Motorová vozidla |
3 |
2 |
2 |
2 |
9 |
TEC |
Technologie |
1 |
1 |
1 |
3 |
6 |
ZS |
Základy strojnictví |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
TD |
Technická dokumentace |
2 |
1 |
0 |
0 |
3 |
TCM |
Technická mechanika |
0 |
0 |
1 |
1 |
2 |
ELT |
Elektrotechnika |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
ELP |
Elektrické příslušenství |
0 |
0 |
1 |
2 |
3 |
E |
Elektronika |
0 |
0 |
1 |
2 |
3 |
ŘMV |
Řízení mot. vozidel |
0 |
0 |
0 |
2 |
2 |
OV |
Odborný výcvik |
6 |
17,5 |
17,5 |
0 |
41 |
Onemocnění nebo zdravotní obtíže pro účely stanovení podmínek zdravotní způsobilosti uchazeče ke vzdělávání. Informace určená zejména pro lékaře schvalující zdravotní způsobilost:
Prognosticky závažná onemocnění horních končetin znemožňující jemnou motoriku a koordinaci pohybů v případě, že je nezbytné postupovat podle § 67 odst. 2 věta druhá školského zákona.
Prognosticky závažná chronická onemocnění kůže a spojivek včetně onemocnění alergických, pokud při praktickém vyučování nelze vyloučit silné znečištění kůže nebo kontakt s alergizujícími látkami,
Přecitlivělost na alergizující látky používané při praktickém vyučování
Prognosticky závažná onemocnění podpůrného a pohybového aparátu znemožňující zátěž páteře v případě, že je nezbytné postupovat podle § 67 odst. 2 věta druhá školského zákona.