Závěrečné zkoušky
čen
čen
|
13
čen
|
20
čen
Výsledky praktické a písemné části ZZ
- Výsledky praktické a písemné ZZ
Harmonogram ústní části ZZ
- Harmonogram ústní ZZ
Obecné informace
Dle Školského zákona (561/2004 Sb.) byla zavedena povinnost konat závěrečné zkoušky podle jednotného zadání.
- Jednotlivé samostatně klasifikované zkoušky závěrečné zkoušky se konají v pořadí: písemná zkouška, praktická zkouška z odborného výcviku a ústní zkouška.
- Ředitel/ka školy stanoví, zda žáci konají písemnou zkoušku elektronickou formou (na počítači) nebo písemnou formou.
- V případě elektronické formy se každému žákovi automaticky vygeneruje jedinečné téma z banky úkolů a žák koná zk. na PC v učebně č.13. V případě písemné formy každému žákovi téma přidělí ředitel školy následovně:
- U oborů vzdělání s bankou úkolů vygeneruje pro každého žáka jedno téma, které mu přidělí.
- U oborů vzdělání s nabídkou témat v pdf vybere nejméně 3 témata, z nichž každému žákovi jedno téma přidělí.
- Písemná zkouška trvá nejdéle 240 minut.
- Téma praktické zkoušky stanoví ředitel školy ve spolupráci s firmou takto: Téma č. 1 - Praktická zk. ve firmě, u které se žák vzdělával. Téma obsahuje seznam zadání, ze kterého firma žákovi vybere zadání splnitelná s ohledem na délku zkoušky. V jednom dni trvá praktická zkouška nejvýše 7 hodin. Počet dnů je stanoven NÚV.
- Pro ústní zkoušku stanoví ředitel školy 25 témat, z nichž si žák jedno téma vylosuje. Příprava k ústní zkoušce trvá 15 minut a zkouška trvá nejdéle 15 minut.
Klasifikace, náhradní termíny
Závěrečné zkoušky mohou konat jen žáci, kteří úspěšně ukončili 3. ročník.
Celkové hodnocení závěrečné zkoušky včetně hodnocení jednotlivých zkoušek oznámí žákovi předseda zkušební komise v den, ve kterém žák tuto zkoušku ukončil. V případě, že žák zkoušku, která je součástí závěrečné zkoušky, vykonal neúspěšně, může konat opravnou zkoušku, a to nejvýše dvakrát z každé zkoušky.
Opravné zkoušky a zkoušky v náhradním termínu
Uchazeč oznámí řediteli školy písemně, zda chce opravnou zkoušku nebo zkoušku v náhradním termínu konat. Oznámení musí být doručeno řediteli školy nejpozději 1 měsíc před konáním zkoušky.
Žádost o opravnou zkoušku závěrečné učňovské zkoušky
Žádost o zkoušku v náhradním termínu závěrečné učňovské zkoušky
Hodnocení a klasifikace žáků ZZ:
Při hodnocení výsledků vzdělávání se vědomosti a dovednosti jednotlivých částí zkoušky, klasifikují pěti stupni prospěchu:
1 - výborný
2 - chvalitebný
3 - dobrý
4 - dostatečný
5 - nedostatečný
Hodnocení a klasifikace ústního zkoušení: stupeň osvojení a jistoty, s níž žák učivo ovládá schopnost samostatného logického myšlení pro daný obor úroveň vyjadřování
Vědomosti, dovednosti a návyky se hodnotí jednotlivými stupni prospěchu takto:
Stupeň 1 - výborný
Žák, který bezpečně ovládá učivo, projevuje se pohotově a má logické myšlení, vyjadřuje se přesně, plynule a s jistotou bez zásahu zkoušejícího. Jeho vnější projev je bez závad.
Stupeň 2 - chvalitebný
Žák, který ovládá učivo, myslí samostatně a logicky správně, ale ne vždy pohotově a přesně, dovede bez potíží a správně odpovědět na danou podotázku, vyjadřuje se věcně správně, ale s menší přesností a pohotovostí s občasným zásahem zkoušejícího.
Stupeň 3 - dobrý
Žák ovládá v podstatě učivo tak, že na ně může bez obtíží odpovědět na základě vhodně položených podotázek, v myšlení je méně samostatný ale s pomocí zkoušejícího dokáže vysvětlit konkrétní problém, při vyjadřování k řešení problému se dopouští nepodstatných chyb, které však s návodem zkoušejícího dovede odstranit, vyjadřuje se celkem správně, ale s menší jistotou.
Stupeň 4 - dostatečný
Žák, který má ve znalostech učiva zásadní mezery, takže na tyto znalosti a vědomosti nemůže navazovat, není samostatný, dopouští se zásadních chyb, které napravuje jen se značnou pomocí zkoušejícího, vyjadřuje se velice nejistě a nesprávně.
Stupeň 5- nedostatečný
Žák, který má ve znalostech učiva takové mezery, že nemůže navázat na jakékoliv řešení problému, na otázky zkoušejícího nedokáže správně odpovědět, není schopen odpovědět ani s velkou pomocí zkoušejícího.
Zkušební otázky bloku „Obecný přehled ze světa práce“
- jsou v projevu žáka stanoveny s časovým limitem 2 až 4 minuty. Hodnocení otázek ovlivňuje celkové hodnocení projevu žáka max. v rozmezí jednoho klasifikačního stupně. Pokud však žák neuspěje z odborného tématu, je klasifikován stupněm 5, i když z uvedeného bloku odpověděl správně.
Otázky ze světa práce pro obory vzdělání kategorie H